Ring oss på 033-23 64 80

Lägenhetskö

Att hyra lägenhet måste vara rättvist. För att försäkra oss om en rättvis fördelning av våra bostäder använder vi ett kösystem. Är du osäker eller vill veta mer? Förhoppningsvis har vi sammanfattat det viktigaste här, annars är du välkommen att kontakta oss.


Så fungerar vårt kösystem

  1. Registrera dig och gör en ansökan, så får du en plats i vår bostadskö.
  2. Behåll din plats i kön genom att logga in i kösystemet minst var 100:e dag.
  3. Kontrollera att dina personuppgifter är aktuella och uppdatera din ansökan vid behov. Du kan ändra din ansökan utan att du tappar din plats i kön.
  4. När vi hittar en lägenhet som stämmer med din ansökan så kontaktar vi dig på telefon, e-post eller brev.

Om du inte loggar in inom tidsramen kommer din ansökan att tas bort.


Vad händer när du fått en lägenhet?

  1. Så fort du skrivit på kontraktet för en lägenhet, tas din ansökan bort från kösystemet.
  2. Är du intresserad av ställa dig i kö på nytt, måste du göra en ny ansökan.
  3. Du hamnar då sist i vårt kösystem.

Vad behöver jag för att registrera mig?

Du måste ha ett svenskt personnummer för att kunna registrera dig i bostadskön via vår webbplats. Har du inte ett svenskt personnummer ber vi dig kontakta vår kundtjänst för att få hjälp med registreringen.

Varje sökande måste ha en unik e-postadress kopplad till sin ansökan. Har du ingen e-postadress så kontakta vår kundtjänst.